Klubbens visjon

Elvebyen Sportsdanseklubb skal være lett tilgjengelig for alle,

uansett alder, utgangspunkt eller funksjonsnivå.

Elvebyen sportsdanseklubb er en klubb med over 10års erfaring med å undervise å trene barn og ungdom i sportsdans. Vi ønsker at barn har det gøy på våre kurs samtidig som de lærer å danse. Elvebyen Sportsdanseklubb er en danseklubb i Drammen og Lier. Vi tilbyr barnedans fra 3-5 år, nybegynnerkurs, fortsetterkurs, dans for barn og unge med nedsatt funksjonsevne og trening på rekruttering-, konkurranse- og elitenivå.

Klubbens ønske er å gi spesielt barn og unge, en fullverdig danseundervisning ut ifra dansernes ønske og behov. Vi tilbyr barnedans, nybegynner- og fortsetterkurs, trening på rekruttering-, konkurranse-, og elitenivå og dansekurs for barn og unge med funksjonsnedsettelse. Hvert halvår har vi et GRATIS nybegynnerkurs fra 6 år. Klubben arrangerer også treningshelger og konkurranser.

Vi ønsker at alle skal kunne drive med idrett uten at det skal koste for mye, eller hindre barnet til å drive med idrett pga. familiens økonomiske situasjon. Klubben kan gi støtte til dansere som har økonomiske utfordringer og for å fjerne økonomiske barrierer for deltakelse i den organiserte dansesporten. Det kan gis støtte til å:

- delta i konkurranser
- dekke treningsavgift
- reise(r) i forbindelse med konkurranser
- diett/mat i forbindelse med reiser
- utstyr til trening herunder sko

Trenger du støtte? Send søknad med en kort begrunnelse til styreleder, solann@yahoo.com